Ukončené projekty


ARZ za dobu své existence od roku 2008 realizovala řadu projektů podpořených z národních, mezinárodních i evropských fondů.

V letech 2017-2018 byla ARZ partnerem projektu Social Inclusion and Empowerment of Youth Through Support to Development of LC in Eco production, který realizovalo Centrum pro ekologické zemědělství ze srbské Selenče ve spolupráce s partnery z Bosny a Hercegoviny, Moldavska, Slovenska, Maďarska a České republiky. Projekt byl financován z Visegradského fondu a ARZ je v něm byla garantem vzdělávacího programu pro školitele.


V roce 2017 jsme realizovali projekt Bohatství našich regionů, který jehož cílem bylo přiblížit význam kvalitních a prověřených lokálních potravin - víc viz www.jistsrozumem.cz.
Projekt finančně podpořílo Ministerstvo zemědělství.


V letech 2014–2016 jsme realizovali tři projekty finančně podpořené Ministerstvem pro místní rozvoj: Putování za regionálními produkty, Putování za regionálními zážitky a Regiony mají co nabídnout

 

V rámci těchto projektů přišla ARZ s kampaní "Na značky, na venkov", na níž spolupracovala s projektem Prázdniny na venkově (Svaz venkovenské turistiky). Cílem kampaně bylo zvýšit povědomí o regionálních značkách a propojit značení kvalitních místních produktů a udržitelný turismus.


V letech 2012–2014 se ARZ podílela na realizaci projektu Oživování venkova (Projekt partnerství Grundtvig – Programu celoživotního učení Evropské komise).
Myšlenka projektu „Oživování venkova“ se odvinula od předchozích zkušeností organizací, které se zabývají značením místních produktů v České republice a jsou sdruženy v rámci Asociace regionálních značek, se vzdělávacími projekty a mezinárodní výměnou zkušeností. Venkovské oblasti představují většinu evropského území a Evropská unie věnuje jejich rozvoji obrovskou pozornost, přesto se ale obyvatelé měst, orientovaní převážně na služby, stále více vzdalují venkovu s hrdě udržovanou tradicí a efektivně využívanými moderními technologiemi.
Cílem tohoto projektu je proto sdílet nejrůznější pozitivní zkušenosti s obnovením tradičních postupů v každodenním životě na evropském venkově, postupů, které mají potenciál přežít v současném ekonomickém prostředí, a pomoci při oživování evropské krajiny nejen jako přírodní rezervace, ale také jako prostoru pro kvalitní život.
Výstupem projektu je publikace Oživování venkova / Kompendium mezinárodního partnerství / 2012 — 2014

Více o projektu na www.reviving.eu 


V letech 2012–2013 byla ARZ partnerem ve vzdělávacím projektu spolufinancovaném z Evropského sociálního fondu v Operačním programu Vzdělávání pro konkurenceschopnost. Projekt Doma na venkově, který realizoval spolek OTAVAN, se zaměřil na tradiční i nové možnosti venkovského prostoru.
Vzdělávání probíhalo formou seminářů a dalších návazných aktivit (diskuse, brainstormingy, interaktivní dílny, exkurze, festival a konference) na Strakonicku, Písecku, Blatensku a Vodňansku. Program složený ze šesti základních modulů přinesl pozvání ke společnému zastavení, zamyšlení, poznávání i tvoření, a především zasvěcené pohledy na život na vesnici, na jeho kořeny, hodnoty, úskalí i příležitosti ze šesti různých úhlů. Více informací na http://www.na-venkove.cz.


Od září 2012 do února 2013 probíhal projekt s názvem "Regional Brands of Quality" financovaný Mezinárodním visegradským fondem zaměřený na uplatňování a podporu regionálních značek kvality, které propagují regionální produkty a služby. Cílem jejich zavádění je podpořit regionální výrobce a poskytovatele služeb při neustálém zvyšování kvality jejich produktů a podořit tak i regionální ekonomiku.

Žadatelem projektu byla Místní akční skupina Združenie Dolný Žitný ostrov ze Slovenska, partnery Vértes-Gerecse Vidékfejlesztési Közösség z Maďarska, Connectionpoint sp. z o.o. z Polska, Asociace regionálních značek, o.s. z České republiky a Miestna akčná skupina "Hídverő - Most priateľstva" ze Slovenska.
Hlavním aktivitou projektu byl třídenní workshop na Slovensku a v Maďarsku (ve dnech 17. -19. října 2012 v Radvani na Dunajom a maďarské Tatě), věnovaný výměně zkušeností a poznatků v rámci visegrádských zemí a prohloupení partnerství v oblasti regionálního značení.
V rámci projektu vznikla 24 stránková publikace a názvem REGIONÁLNE ZNAČKY KVALITY VO VYŠEHRADSKÝCH KRAJINÁCH - PRÍKLADY DOBREJ PRAXE, která seznamuje s principem fungování i konkrétními příklady osvědčených postupů uplatňování značek kvality v partnerských regionech.


ARZ byla partnerem projektu Produkt s místní identitou (PMI) - systémy udržitelné podpory pro obyvatele venkova v Evropě, který v letech 2011-2012 realizovalo Lotyšské venkovské fórum (Latvijas Lauku forums) v rámci programu Europe for citizens. Cílem projektu podpořeného v rámci programu Evropské komise Evropa pro občany bylo identifikovat kritéria pro produkt s místní identitou a vyvinout a podpořit model, který je založený na tradicích místního společenství a nabízí tomuto společenství ekonomické přínosy.



Spolupráce mezi ARZ a organizacemi z Lotyšska, které se zajímají o podporu udržitelné místní ekonomiky, pokračovala v podobě projektu spolupráce místních akčních skupin „ABC pro místní výrobce“, jehož partnery bylo celkem 7 MAS, z toho dvě české – MAS POHODA venkova a MAS Železnohorský region, které koordinují regionální značky v Orlických horách a v Železných horách. V rámci projektu byly zavedeny regionální značky v Lotyšsku i Litvě.
V rámci projektu ARZ připravila příručku o regionálním značení Regional Branding in a Nutshell.

 


V letech 2009–2011 jsme realizovali projekt „Sdílení zkušeností a vytvoření mezinárodní platformy v oblasti podpory regionálních produktů“, spolufinancovaný z Evropského sociálního fondu v Operačním programu lidské zdroje a zaměstnanost (číslo projektu: CZ.1.04/5.1.01/12.00120).

Cílem projektu bylo podpořit udržitelný rozvoj regionů prostřednictvím zlepšení schopností manažerů cílových skupin (místní partnerství a NNO), tj. regionálních a národních koordinátorů značek pro místní produkty. Ti byli obohaceni o cenné zkušenosti svých českých a slovenských kolegů a zároveň o zahraniční příklady dobré praxe, které jim jsou inspirací pro zlepšení způsobů podpory místní produkce, využitelnou v podmínkách ČR a SR.
Dalším cílem projektu bylo nastavení mechanismů pro 2 druhy mezinárodní spolupráce: a) úzké partnerství regionů v ČR a SR, kde fungují regionální značky na velmi podobných principech, b) mezinárodní platforma pro výměnu zkušeností a další spolupráci v oblasti podpory regionální produkce včetně hlavního komunikačního nástroje (web) pro fungování platformy i po skončení projektu. V rámci projektu vznkla mezinárodní platforma regionálního značení www.regional-products.eu a byla vydána publikace Regionální značení napříč Evropou.


Z Revolvingového fondu Ministerstva životního prostředí byl v roce 2010 podpořen projekt Zvyšování povědomí o významu regionální produkce. Vedle celostátních novin o regionálních výrobcích Doma v REGIONECH se z fondu hradilo i informování o systému regionálního značení formou tiskových zpráv a článků v médiích a dále i formou aktivní účasti na odborných konferencích a dalších fórech. V rámci projektu byla spolufinancována i prezentace výrobců, kteří jsou držiteli některé z regionálních značek, na vánočních trzích v Praze.

To nejlepší z regionů

vám již od roku 2005 garantují regionální značky kvality,
systém certifikace, který aktuálně zastřešuje 31 značek ve 30 regionech celé České republiky

To nejlepší z regionů

vám již od roku 2005 garantují regionální značky kvality,
systém certifikace, který aktuálně zastřešuje 31 značek ve 30 regionech celé České republiky