Górolsko Swoboda je enklávou klidu a ticha v Západních Beskydech, kde dlouhověké bohaté tradice a poctivá práce houževnatého a laskavého lidu dávají vzniknout originálním zdravým výrobkům nejvyšší kvality.

Vyhledejte si ten pravý poklad z regionu GOROLSKO SWOBODA produkt regionalny

Kategorie





Nebyly nalezeny žádné výsledky

Značka GOROLSKO SWOBODA PRODUKT REGIONALNY

GÓROLSKO SWOBODA regionální produkt®

V mikroregionu Górolsko Swoboda se od října roku 2007 označují místní výrobky speciálním logem GÓROLSKO SWOBODA – regionální produkt®. Tato značka znamená, že výrobky prošly přísným procesem certifikace, který zákazníkovi garantuje jejich skutečný původ v mikroregionu Górolsko Swoboda (okolí města Jablunkov – viz mapka). Tento region se nachází na pomezí Česka, Polska a Slovenska a stal se prvním přeshraničním regionem s regionální značkou v rámci systému Domácí výrobky.

Místní původ však není jedinou podmínkou pro udělení značky. Značené výrobky musí přispívat k dobrému jménu regionu, proto musí být také:

  • dostatečně kvalitní
  • šetrné vůči životnímu prostředí
  • jedinečné ve vztahu k mikroregionu Górolsko Swoboda - vyrobené tradiční technologií, ručně nebo z místních surovin, výjimečné svou vysokou kvalitou

U každého výrobku hodnotí splnění všech těchto kritérií nezávislá Certifikační komise, složená z místních výrobců a dalších zástupců regionu.

Hnědo-oranžová rozeta v logu značky znázorňuje charakteristický a současně tradiční motiv pro górolské zdobení ve dřevě. Nepravidelná kontura ornamentu odkazuje na ruční práciosobní přístup a historickou patinu, která je známkou dlouhodobého používání a kvality. Logo je doplněno názvem značky ve třech jazykových mutacích. 

Označení výrobků a služeb

Nejběžnějším způsobem, jakým mohou být výrobky označeny, je umístění některé visaček nebo samolepek na výrobek nebo jeho obal.

U některých výrobků může být značka začleněna také přímo do etikety, nebo být součástí samotného výrobku. V případech, kdy nelze značit každý výrobek zvlášť (např. pečivo), bude označen společný regál, box apod., ve kterém se výrobky prodávají.

Řádné označení každého výrobku, který získal certifikát, je pro výrobce povinností. Proto nás, prosím, neváhejte kontaktovat, jestliže se setkáte s výrobky označenými nekvalitně nebo nedbale.

Značku uděluje Polski Związek Kulturalno - Oświatowy (PZKO – místní skupina Jablunkov) řemeslným výrobkům, zemědělským a přírodním produktům. Značení místních výrobků je jednou z možností, jak spojit ochranu přírody s hospodařením člověka.

Cílem značení je zviditelnit mikroregionu Górolsko Swoboda a pomoci zdejším výrobcům. Značka usnadní orientaci zákazníkům – a to jak turistům, kteří si chtějí odvézt skutečně pravý suvenýr z mikroregionu Górolsko Swoboda, tak místním obyvatelům, kteří chtějí nákupem podpořit především „své” výrobce. Značení pomůže zamezit výrobcům mimo region ve „zneužívání” názvů a symbolů spojených s tímto regionem.

Chci značku GOROLSKO SWOBODA PRODUKT REGIONALNY

Certifikovat lze široké spektrum produktů:

  • Řemeslné výrobky, stavby a umělecká díla: např. výrobky ze dřeva, proutí, slámy, kovu, skla, lnu, vlny, textilie, keramika a další;
  • Potraviny, pokrmy (jídla) a zemědělské produkty: např. mléko, sýry, maso, vejce, pečivo, obiloviny, ovoce, zelenina, nápoje (šťávy a mošty), med a další;
  • Přírodní produkty: např. lesní plody, léčivé byliny, čaje, extrakty z rostlin pro kosmetické účely, včelí produkty, minerální voda a další.

Značka „GÓROLSKO SWOBODA – regionální produkt®” garantuje zejména lokální původ produktu a vazbu na region (místní suroviny, tradiční rukodělné postupy a ruční práce), ale také jeho kvalitu a šetrnost k životnímu prostředí. To vše ocení jak návštěvnici, kteří si chtějí pořídit pravý a originální suvenýr z Mikroregion Górolsko Swoboda, tak místní obyvatelé, kteří chtějí nákupem podpořit „svého” konkrétního místního výrobce.

Místním výrobcům, živnostníkům, malým a středním firmám, organizacím, zemědělcům a včelařům proto značka přináší především:

  • propagaci a reklamu pro jejich produkty na společném webu a sociálních sítích, v médiích, v tištěných materiálech a na prezentačních akcích;
  • účast na prezentačních a prodejních akcích, trzích, jarmarcích;
  • konkurenční výhodu a zvýšení odbytu;
  • nové kontakty a možnosti nových forem spolupráce, předávání zkušeností a praxe mezi výrobci;
  • sounáležitost s regionem;
  • začlenění do platformy Asociace regionálních značek.