Zavádění regionálních značek v Gruzii
Asociace regionálních značek spolupracovala na zavedení prvních tří regionálních značek v Gruzii. Podle našeho vzoru vznikla v Gruzii také Asociace sdružující regionální značky.
Značky byly vytvořeny v rámci dvou projektů podpořených grantem z Visegradského fondu. Jejich výsledkem je certifikace několika desítek místních výrobců a zážitků, webové stránky spravované nově založenou gruzínské asociací regionálních značek, a podrobné katalogy v gruzínštině i angličtině.
Více informací o gruzínských regionálních značkách najdete na webové stránce https://www.georgianuniques.ge/
Související dokumenty ke stažení
-
Experience Kakheti / Catalogue of certified products
-
Certified products of Guria and Racha / Catalogue of regional brands
-
Místo
Gruzie
-
Region
ARZ
-
Místo
Gruzie
-
Region
ARZ
Projekt POSÍLENÍ VENKOVSKÉ EKONOMIKY PROSTŘEDNICTVÍM REGIONÁLNÍHO ZNAČENÍ V KACHETII, GRUZIE
byl spolufinancován vládami České republiky, Maďarska, Polska a Slovenska prostřednictvím Visegrádských grantů z Mezinárodního visegrádského fondu.
DOBA TRVÁNÍ: 2021-2022
STRUČNÝ POPIS: Projekt se zabýval zlepšením podmínek pro rozvoj podnikání a sociálního podnikání na regionální úrovni v Gruzii. Cílem byla podpora místních podnikatelů prostřednictvím vytváření sítí a organizace místních zainteresovaných subjektů na principech místního ekonomického rozvoje a regionálního značení.
Propojením zainteresovaných subjektů v regionu a vytvořením nové strategie rozvoje chceme zvýšit ekonomickou hodnotu regionu a zlepšit místní socioekonomické podmínky. Iniciativa regionu Kachetie bude sloužit jako pilotní pro ostatní regiony v Gruzii a jejich zástupci budou vyzváni, aby se připojili k vytvořenému systému regionálního značení.
Plánované výstupy projektu usnadní přenos znalostí, vytváření sítí a zřízení funkční struktury - platformy regionálního brandingu.
AKTIVITY:
A1: Databáze místních a regionálních organizací, výrobců a poskytovatelů služeb v regionu Kachetie.
A2: Setkání pro zvyšování povědomí, Telavi, GE
A3: Metodika
A4: Místní setkání týkající se platformy pro regionální branding.
A5: Mezinárodní workshop, Telavi, GE
A6: Vytvoření platformy regionálního brandingu a pilotní zasedání certifikačního výboru, Telavi, GE
A7: Vypracování marketingové strategie a designového manuálu
A8: Soubor doporučení pro rozšíření do dalších regionů
A9: Tvorba katalogu
A10: Workshop o udržitelnosti a závěrečná konference, Telavi, GE.
PARTNEŘI PROJEKTU:
Regionálna rozvojová agentúra Senec-Pezinok, Slovensko
Asociace regionálních značek, Česká republika
Rába-Duna-Vág European Grouping of Territorial Cooperation with Limited Liability, Maďarsko
Kakheti Regional Development Foundation, Gruzie
Projekt ROZŠÍŘENÍ REGIONÁLNÍHO ZNAČENÍ V REGIONECH RACHA A GURIA (ERB-Racha&Guria)
byl spolufinancován vládami České republiky, Maďarska, Polska a Slovenska prostřednictvím Visegrádských grantů z Mezinárodního visegrádského fondu.
DOBA TRVÁNÍ: 3/2023 - 2/2024
STRUČNÝ POPIS: Projekt se zabýval regionálními značkami v Gruzii. Hlavním cílem bylo navázat na výsledky předchozího projektu, kdy vznikla první gruzínská regionální značka Experience Kakheti. Cílem následného projektu bylo vytvoření dalších značek v regionech Racha a Guria, které mají velký turistický potenciál, a založení funkční Asociace regionálních značek Gruzie.
AKTIVITY:
A1: Setkání zaměřená na zvyšování povědomí v Ambrolauri, Tsageri a Ozurgeti.
A2: Vytvoření regionálních značek
A3: Mezinárodní seminář v Tsageri a Ozurgeti.
A4: Marketingová strategie, logo regionální značky pro Racha, Guria a sdružení + design manuál.
A5: Založení Asociace regionálních značek Gruzie
A6: Katalog a internetové stránky
A7: Závěrečná konference.
PARTNEŘI PROJEKTU:
Regionálna rozvojová agentúra Senec-Pezinok, Slovensko
Asociace regionálních značek, Česká republika
Stowarzyszenie Euroregion Karpacki, Polsko
Slovensko-gruzínská obchodní komora, Gruzie